El treball per tasques integrades: Què és, com i per què ho fem

M.ª Carme Roures, Irene Seira, Ester Isern, Alba Huix

AS00306

A l’Institut Manuel de Montsuar de Lleida el nostre equip directiu es preguntava: Per què l’adquisició de les competències bàsiques en finalitzar l’ESO no és satisfactòria per a tot el nostre alumnat? Com els nostres alumnes es motivaran, dedicaran i implicaran en allò que els plantegem, si amb prou feines els deixem?

Després d’un procés de reflexió conjunta, observem la necessitat d’introduir un canvi organitzatiu que permetés una veritable transformació metodològica per tal d’afavorir una actitud activa per part de l’alumne/a i l’adaptació del temps lectiu al treball per competències.

Un proyecte TxT

D’aquí va sorgir el projecte “Treball per Tasques” o “TXT”, que va començar aplicant-se el curs 2010 – 2011 a 1º de l’ESO. El “Treball per Tasques Integrades” és una metodologia que permet, al mateix temps que l’alumne adquireix nous coneixements i els pot aplicar, crear situacions i espais reals de comunicació, on el llenguatge és un instrument imprescindible: els estudiants es veuen encoratjats a emprar i millorar les seves produccions lingüístiques orals i escrites, poden posar en interacció els coneixements adquirits i relacionar-los entre ells. Dins d’aquest projecte acordem el treball col·laboratiu –en gran grup i en petits equips heterogenis– com a principal eina didàctica, la realització del portafoli com a recopilatori del treball individual en cada UDI i l’aplicació de l’auto i la coavaluació com a instrument d’avaluació formativa.

En aquest article presentem com a exemple d’UDI  «L’univers». En aquesta UDI els alumnes i les alumnes es posen en la pell d’un/a astronauta i escriuen el seu diari, on, juntament amb la seva biografia i les seves vivències personals, narren situacions versemblants basades en conceptes que han adquirit en altres matèries de l’àmbit científic, matemàtic i tecnològic.

 

Si voleu llegir l’article sencer no us perdeu el proper nombre de la revista Dotze18!

Resum de l’Article “El treball per tasques integrades: Què és, com i per què ho fem”, de M.ª Carme Roures, Irene Seira, Ester Isern, Alba Huix , del núm. 3 de la revista Dotze18, maig 2013

Advertisements

Tags: , , ,

Categories: Articles, General

Connecta't a dotze18

Subscriu-te als nostres RSS i xarxes socials per rebre actualitzacions

Encara no hi ha cap comentari.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: